[4] Mój znajomy, przyjacielu!

Witajcie!
Dawno nic nie pisałam, ogólnie mało tutaj zaglądałam, ale miałam swoje zawirowania w życiu prywatnym, a więc... do rzeczy!
Chciałam napisać dzisiaj post o czymś, co jest znane praktycznie każdemu. Wydaje się to być temat banalny, każdemu znany - ba! sama tak myślałam, ale jednak przeceniłam swoją wiedzę o przyjaźni.

Każdy z nas ma przyjaciela - nawet nie jednego. Są to osoby bardzo nam bliskie, z którym spędzamy mnóstwo czasu i dzielimy się różnymi przeżyciami, doświadczeniami, sekretami. Aby zbudować taką relację zwykle potrzeba trochę czasu - osoby te muszą poznać siebie, zbudować zaufanie. Bywają takie sytuacje, kiedy niestety uważamy kogoś za przyjaciela, chociaż ta osoba właściwie jest naszym dobrym znajomym, kolegą. W ten sposób wyolbrzymiamy słowo "przyjaźń" i mianujemy nim kogoś, kto może nas wcale nie traktować jako swojego przyjaciela. Warto wtedy przyjrzeć się na spokojnie, patrząc z boku, czy aby na pewno ta osoba rzeczywiście jest dla nas kimś tak bliskim.


                                      


Na prawdziwego przyjaciela możemy zawsze liczyć. Kiedy pojawi się czarna chmura nad naszym życiem i będziemy mieć jakieś problemy, smutki - będziemy mieli jego wsparcie. Cierpliwie nas wysłucha, wypowie swoje zdanie na ten temat, pocieszy. Nie oleje nas mówiąc typowe, błahe słowa "będzie dobrze", "nie przejmuj się" i koniec tematu.
Prawdziwy przyjaciel zawsze dla nas znajdzie czas. Widuje się z nami regularnie, a kiedy rzeczywiście lawina obowiązków nie pozwala na to, zawsze pozostaje z nami w kontakcie, nie milczy kilka dni, tygodni, miesięcy...
Prawdziwy przyjaciel nie odezwie się do nas, kiedy sam ma jakiś interes. W przyjaźni każda ze stron daje coś od siebie, oraz oczekuje.
Prawdziwemu przyjacielowi możesz powiedzieć dosłownie wszystko. Te informacje zachowa dla siebie i nigdy przenigdy nie przekaże swojej wiedzy dalej. Będzie wyrozumiały, cokolwiek powiedziałbyś.
Prawdziwy przyjaciel potrząśnie Tobą, kiedy zaczniesz rujnować swoje życie. Choćbyś wtedy był dla niego niezbyt uprzejmy, on i tak wytknie Ci wszystkie błędy i nie zrobi tego na złość, a wręcz przeciwnie. Powie Ci to wszystko, abyś sam to dostrzegł i popracował nad tym. Oczywiście taki układ działa w obie strony.
Prawdziwy przyjaciel ochroni Cię. Zawsze będzie z Tobą i mimo, że ktoś źle Tobie życzy, nie wycofa się i nie ucieknie na bezpieczną odległość. Będzie stał blisko, dumnie i pójdzie z Tobą wszędzie.
Prawdziwy przyjaciel będzie Twoim cichym aniołem. Niekoniecznie musisz wiedzieć ile dla Ciebie zrobił, przed jakim złem Cię ochronił.

Warto też doceniać swoich przyjaciół. Trudno jest zbudować przyjaźń, ale łatwo jest ją stracić.

Komentarze

  1. moim zdaniem trudno jest znalezc tego jedynego prawdziwego przyjaciela :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, przyjaciel to ważna osoba i trzeba o nią dbać i doceniać. Niestety nie każdy jest taki jaki się wydaje na początku znajomości. Proponowałaś obs/obs. Już obserwuję, liczę na rewanż! :)
    www.taraspatrycja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz trzeba uważac bo czesto jest tak ze ktos kto wydaje sie byc przyjacielem zawodzi nas :) Jeśli się ma przyjaciela trzeba o tą relacje dbać :)
    świetny blog!
    http://anonimoowax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. w dzisiejszym swiecie za duzo jest hipokrytow, ja chcialabym miec najlepszego przyjaciela gdyz go nie mam
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku, świetnie piszesz, ładny, przejrzysty blog, świetnie. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post ! Bardzo fajnie piszesz !

    Zapraszam do siebie :) Poklikasz będę naprawdę wdzięczna :)


    http://moda-naszym-swiatem.blogspot.com/2015/10/wspopraca-z-choies-probny-post.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudownie to napisałaś! Często nie doceniamy swoich przyjaciół, czego pozniej często żałujemy
    Zapraszam do mnie - bo-kazdy-moze.blogspot.com (KLIKNIJ)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepięknie napisane! :)

    http://classy-lifestyle.blogspot.com/2015/10/eyelashes.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Prawdziwy przyjaciel lepszy od 100 fałszywych :) Pięknie napisane
    http://beolla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyjaźń jest trudna do zdobycia w dzisiejszych czasach, ale zdarza się jeszcze ją spotkać :) Świetny blog :)

    ksiezycova.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post ;)
    Trudno jest znaleźć prawdziwego Przyjaciela,możesz go mieć na chwilę a potem go stracić.Albo uważać kogoś za przyjaciela,gdzie 'obrabia nam dupe'.Teraz trzeba uważać na ludzi.
    http://xevelynxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. W dzisiejszych czasach trudno o prawdziwą przyjaźń...
    Dobrej Nocy!
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo dobra notka!
    zapraszam do mnie> szanellaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Sama prawda..
    fashion--twins.blogspot.com
    Bedzie mi miło jak zaobserwujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  15. zgadzam się z Tobą, ciekawy post..
    zapraszam do mnie : xmaalw.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Maasz całkowitą rację!

    http://daruciaa.blogspot.com/2015/10/w-poszukiwaniu-szczescia.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Mądre słowa.
    Ja niestety nie mam za dużo przyjaciół ale mam przyjaciółke której ufam :)
    Pozdrawiam
    (Obserwuje- jeśli mój blog ci się spodoba to zapraszam do obserwacji)
    damianwawrzusiszyn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Super post. Bardzo mądrze napisane :) Ja nie mam za dużo dobrych koleżanek i kolegów, ale posiadam pare osób którym naprawdę ufam :) Mogłabym im powierzyć moją tajemnicę, lecz żeby nazywali się oni moimi przyjaciółmi, muszą mi być naprawdę bardzo dobrze znani, bo żebym się przed kimś otworzyła, to musi być to ktoś mi naprawdę bliski :)
    Kochana, czy mogłabyś poklikać w linki u mnie w najnowszym poście, bardzo Cię proszę, to dla mnie bardzo ważne :)
    Zapraszam
    http://infinityyoung01.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. O prawdziwa przyjaźń w tych czasach bardo trudno, wiec jak juz się takowa posiada trzeba pielęgnować z całych sil :*

    Piszesz szczerze i otwarcie a to się ceni: *

    Z przyjemnością obserwuje, aby zaglądać tu częściej: * Zapraszamy również do Nas..

    OdpowiedzUsuń
  20. Masz rację, mądre słowa :)
    Co powiesz na wspólną obserwację? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj tak w tych czasach jest bardzo trudno o prawdziwą i szczerą przyjaźń :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  22. 24 yr old Electrical Engineer Fonz Worthy, hailing from Lakefield enjoys watching movies like "See Here, Private Hargrove" and Lacemaking. Took a trip to Ironbridge Gorge and drives a McLaren F1. zobacz tutaj teraz

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz