[8] Piekło na ziemi - festiwal w Chinach

21 czerwiec - poniedziałek.
Dla nas jest to początek tygodnia, musimy wstać do pracy, szkoły, zająć się codziennymi obowiązkami. Dla zwierząt zaś jest to dzień, w którym piekło ujawnia się na ziemi.

Na pewno wielu z Was słyszało o festiwalu w Chinach, nazywanym powszechnie "festiwalem psiego mięsa". Jest o nim bardzo głośno, gdyż cały świat jest zbulwersowany praktykami stosowanymi w tym kraju.
Festiwal ten organizowany jest w czasie przesilenia letniego w Yulin. Tego dnia zabijane jest kilka tysięcy psów przy stosowaniu okrutnych tortur. Chińczycy wierzą, że mięso psów jest bardzo zdrowe, a stosowanie katuszy na tych zwierzętach sprawi, że spożywanie go przyniesie więcej korzyści.
Psy są wyłapywane, często też porywane z własnych posesji w dość brutalny sposób. Następnie są przetrzymywane w niewielkich, metalowych klatkach, dosłownie jedno na drugim. Zwierzęta te często mają połamane kończyny - przednie łapy są związane nad grzbietem, aby pies nie mógł uciec.
W czasie samego festiwalu dochodzi do okrutnych praktyk, gdzie zwierzęta są pałowane, a następnie pozostawiane do wykrwawienia się na śmierć lub wrzucane żywcem do wrzątku.

Festiwal w Yulin wywołuje dużo emocji i wiele burzliwych dyskusji. Bardzo wiele osób nie ma o nim pojęcia, albo nie chce nic więcej o nim wiedzieć.Uważam jednak, że przy tak powszechnym dostępie do Internetu można nawet na tak dużą odległość działać, aby pomóc zastopować tą brutalną i zupełnie niepotrzebną rzeź.

18 czerwca został zorganizowany protest w Warszawie na Placu Zamkowym, który przemaszerował pod Ambasadę Chin, gdzie została złożona petycja dotycząca zakazu organizacji festiwalu w Yulin. W proteście wzięło udział kilkaset osób.

Komentarze

  1. Nigdy nie słyszałam o tym festiwalu ale czytając to złapałam się za głowę, a śniadanie chciało mi wyskoczyć z żołądka. Nie rozumiem jak można robić tak okropne rzeczy i myśleć że to dobre. Jestem wegetarianką i przyszłą weganką dlatego być może tak mnie to poruszyło. Chciałabym ci tylko podziękować ponieważ gdyby nie ty prawdopodobnie nigdy bym się o tym nie dowiedziała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Biedne... Jak można tak robić :/ Nigdy o tym ,,festiwalu" nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tym festiwalu i podpisałam internetowa petycję za zakazem jego organizowania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja, nigdy o tym festiwalu nie słyszałam. (nie oglądam ani wiadomości ani nic) natomiast jestem wstrząśnięta i to okropieństwo powinno zostać zakazane. STOP RZEZI!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy o tym nie słyszalam i jestem poruszona ..

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również o takim rodzaju festiwalu nigdy nie słyszałam. To straszne, aż nie chce się myśleć, że to wydarzyło się naprawdę.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Super post,bardzo mnie zaciekawił,pozdrawiam ;) https://nicolequeenlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz